måndag 16 maj 2011

Black Swan

För några dagar sedan satte jag mig i soffan och tittade på filmen Black Swan. Det har stått så himla mycket i pressen om att det var så gräsligt att hon inte dansade själv och att minsann nästan hela filmen var inspelad av en "äkta" ballerina och inte Natalie Portman. Jag förstår ärligt talat inte tjafset? OK filmen utspelade sig i balettens värld och allt handlade Natelies roll som ballerina i Svansjön, men det var ju om henne som person och hur hon blev sjukare och sjukare hela tiden fram till premiären....vad hade det med dansen att göra egentligen...
Jag tyckte den var riktigt bra även om jag tyckte att det var nästan olidligt otäckt att se hennes syner när hon bara gled längre och längre in i sin sjukdom. Filmen rekommenderas starkt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar