fredag 1 april 2011

Heffaklumpar och prestationsångest

Igår mätte vi hästarna. Jisses, ibland blir man lite chockad… Kakan är ca 178 cm !!!, Ossy 174 cm, Lusen 171 cm och ”lilla” Visse är 163 cm.
Loppan är nervös inför Juniorträningen hon skall vara med på i helgen, tror att hon kommer göra bort sig. Jag försöker peppa och få henne att inse att om de inte tyckt hon var bra nog så hade hon inte blivit uttagen att vara med. Vi åker till Strömsholm redan ikväll så det blir att skynda hem efter jobb och skola så vi hinner packa och putsa Lusen och all utrustning.
Jag fick äran att rida Kakan igår, och gick in i vårt lilla ridhus eftersom det regnade. Vad hände när jag hade ridit klart och öppnade dörren då??? Jo jag möttes av en vägg av stora vita flingor som singlade ner från himlen. Ärligt talat, nu får det väl ändå vara nog med snö!!! Jag vill ha sol och gräs och blommor….
Tack å hej från Mamman....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar