måndag 18 april 2011

Bom, planka, grind???

Har varit i Söderköping hela helgen och byggt banor så nu är jag helt urblåst. Det är alltid lika trevligt att bygga i Söderköping då alla är glada och trevliga, men av någon konstig anledning så blåser det alltid.
Fick bra utslag på banorna. Väldigt mycket nollor i de lägsta klasserna, precis som jag anser att det skall vara. Lite färre i 1.10 men ändå klart godkänt.
En av de jobbigaste sakerna som banbyggare anser jag är att från Banbyggarnämnden pushar de hela tiden för att man skall ta fram så mycket olika hinder som möjligt redan i mycket låga klasser men när man väl gör det på tävling så finns det alltid ett antal människor som anser att på lokal tävling skall det bara vara bommar (gud förbjude blommor och diverse otyg i hindrena). Personligen tycker jag (som trots allt lyckats utbilda ett antal hästar till svår hoppning) att Banbyggarnämnden har rätt, jag vill alltid att mina unghästar skall se alla konstiga saker från början. Dessutom tycker jag att man bör ha utsatt sin häst för alla typer av hinder man kan få tag i redan hemma innan de tas ut på tävling. Finns inget tråkigare än att komma ut på tävling och se att det ser ut som de har banhoppningsträning på banan.
Som vanligt var det en salig blandning av ekipage, som det alltid är på lokal tävling. Höjdpunkten är nästan alltid alla fina unghästar som kommer ut och luftas på sina kanske första starter i livet. Ska bli kul att följa några av dem genom årgångschampionaten…
På söndagen var det ponny Div 1 och då var Skogslotten Lag 1 & 2 de enda lagen i omhoppning (av 7). Ingen tvekan om vilken som var bästa klubben då inte. Heja heja!!!

// Vickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar